چشمه های آبگرم معدنی شهر سرعین بخش چهارم

چشمه آب گرم معدنی قهوه خانه ممتاز

چشمه آب گرم معدنی قهوه خانه ممتاز


سرعین شهری در استان اردبیل با جاذبه های توریستی فراوان وغذاهای محلی و سنتیخیلی خوشمزه است. ولی آب درمانی با استفاده از چشمه های معدنی این شهر، دلیلی است که آن را متمایز کرده و هر سال خیلی از دردها و گرفتاری‌های عضلانی مراجعه کنندگانش را شفا می دهد. ما در حقیقت در این سری مقالات به شما کمک می کنیم تا بتوانید مناسب با معیارهای خودتان تصمیم بگیرید و انتخاب کنید که در صورت سفر به سرعین، ترجیح می‌دهید از کدام مجموعه آب گرم معدنی این شهر استفاده کنید. در بخش چهارم در معرفی باقی چشمه های آب گرم معدنی سرعین، ما را همراهی کنید.

چشمه مجموعه آب درمانی آفتاب:

مقداری که از مرکز سرعین فاصله بگیریم به مجموعه آب درمانی شهر آفتاب می‌رسیم. این مجموعه آب درمانی در دره سلامت، معروف به دره پهنلو و چشمه ای به همین نام احداث شده است. مجموعه آب درمانی شهر آفتاب دارای یک استخر بزرگ کم‌عمق، استخر کودکان، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی و اتاق ماساژ دارد. فضایش لوکس ولی در عین حال ساده است و یبن بومیان این شهر نسبت به آب‌ درمانی‌های دیگرمحبوب تر است، این مجموعه در دو فاز برنامه ریزی شده که فعلا فقط فاز اول آن در چهار طبقه قابل استفاده است و فاز دوم هنوز تکمیل نشده. طبقه اول این مجموعه ی چهار طبقه استفاده های گوناگونی دارد مانند: استخر مخصوص بزرگسالان، استخر ویژه کودکان، سونای بخار و خشک، جکوزی، تونل آب سرد، بخش ماساژ، دوش آب و رختکن. همه این امکانات و خدمات در طبقه های بالایی این مجتمع به صورت VIP به مراجعه کنندگان عرضه می‌شوند. در طبقه دوم مجموعه آب درمانی شهرآفتاب کافی‌شاپ شیک وجود دارد و در طبقه چهارم می توانید از غذا های رستوران خانوادگی و سفره‌خانه سنتی لذت ببرید. در این مجتمع همه لوازم مرتبط با آب‌درمانی در یک فروشگاه وجود دارند که در صورت نیاز، باید خودتان را به طبقه سوم برسانید. مجتمع آب درمانی شهر آفتاب با مرکز شهر سرعین کمتر از 5 دقیقه فاصله دارد. از ویژگی های مثبت دیگر این مجموعه می‌توان به امکان استفاده هم‌ زمان آقایان و بانوان اشاره کرد. برای رفاه حال مراجعه کنندگان پارکینگ رایگان هم در دسترس مهمان ها قرار گرفته است. آب گرم مجموعه آب درمانی شهر آفتاب تسکین دهنده دردهای ماهیچه‌ای و عضلانی و آرام‌کننده اعصاب می‌باشد.

چشمه مجموعه آب درمانی آفتاب:
چشمه مجموعه آب درمانی آفتاب:

چشمه آب گرم معدنی گوز سویی:

آب چشمه‌ی گوزسویی طعم گس، بی‌بو و دمای تقریبی‌اش ۲۱ درجه سانتیگراد است. میزان آب‌دهی این چشمه بسیار پایین است. درمان بیماری‌های چشمی از ویژگی‌های این آبگرم است. که به آب چشم هم معروف است، یکی از فازهای مجتمع آب درمانی قهوه سویی را به خود اختصاص داده است. همان‌طور که در بالا گفته شد، آب این چشمه برای درمان بیماری‌های چشمی استفاده می‌شود و یکی از چشمه های آب گرم سرعین است که بسیار مورد توجه گردشگران است. این چشمه و استخر درمانی، در همجواری با قهوه خانه ممتاز قرار گرفته است و تقریبا آبی اسیدی دارد. مزه‌ی آب گس و بدون بو بوده و از آن برای درمان بیماری‌های چشم و آب مروارید استفاده می‌شود. علت نام‌گذاری آن نیز همین خاصیت آن است؛ چراکه واژه «گوز» در زبان ترکی به معنی «چشم» و واژه «سو» در زبان ترکی به معنی «آب» است. چشمه گوز سویی، یکی از بهترین مراکز آبدرمانی سرعین است که آب این چشمه، ویژگی های منحصر به فردی برای بیماران چشمی دارد. حمام گرفتن در این چشمه، از پیرچشمی و تشدید مشکلات بینایی جلوگیری و پیشگیری می‌کند. به خاطر داشته باشید، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

چشمه آب‌ گرم معدنی ویلادره:

این آب گرم معدنی در روستایی با همین نام در فاصله سه کیلومتری سرعین قرارگرفته است. مجتمع آب گرم معدنی ویلا دره دارای دو استخر است که آب آن ها گازدار می باشد. توریست ها و گردشگران علاوه بر نوشیدن آب این چشمه، به خاطر خواص درمانی آن، در استخرآب‌ گرم معدنی آن نیز آب ‌تنی می‌کنند و بدنشلن را شستشو می دهند. هر چند باید به این قضیه هم اشاره کرد که آب چشمه های معدنی ویلا دره در حقیقت سرد است و دمای آن 17 درجه است و به وسیله ی موتورخانه، برای آب‌ تنی گرم می‌شوند. در مرکز روستای ییلاقی ویلا دره ( بیله درق ) حمامی هم وجود دارد که در اصل همان آب معدنی ویلا دره است و عموم مردم از آن استفاده می کنند. آب این چشمه بدون رنگ و حدودی ترش مزه است و برای مداوای بیماری های کلیوی و گوارشی و سوء تغذیه و تراخم تاثیری فوق العاده دارد. البته دیدن این روستا به خودی خود یک جاذبه توریستی است و آب معدنی آن فقط یکی جاذبه های آن است.  استخر آب‌ درمانی ویلا‌ دره که از چشمه‌ای با همین نام تغذیه می کند، آب این استخر دارای گاز CO2 است و خاصیت های شفا بخشی فراوانی دارد. از‌ خاصیت های درمانی آب چشمه ویلا‌دره می‌توان به دفع سم های خطرناک بدن، دفع اسید لوریک، بهبود متابولیسم، افزایش میزان ادرار (که سبب تصفیه خون و دفع رسوب های کلیه می‌شود)، تقویت سیستم گوارش، راحت شدن هضم غذا و… اشاره داشت. 

چشمه آب گرم معدنی قهوه خانه ممتاز:

این چشمه آب گرم قسمتی از فضای درونی و حیاط قهوه خانه ممتاز به حساب می آید و آب کمی تیره و ترش‌مزه را داراست. آب درمانی در این استخر آب گرم، برای مداوای بیماری های سیستم حرکتی دست و پا  و همینطور شبکه‌ی روانی و اعصاب مرکزی بدن به کار می رود.
زیرا املاح معدنی موجود در این چشمه‌ها که از لایه های پایینی داغ زمین، به شکلی کم وخفیف وارد آن‌ها می‌شوند، سوخت و ساز داخلی بدن را تحریک می‌کنند و چربی‌های باقی مانده و اضافه زیر پوست را به مجبور به حرکت می کنند. از سویی دیگر با افزایش میزان گرمای بدن سبب عرق کردن و کمک به سیستم کلیوی بدن می‌شوند. در اصطلاح پزشکی این عمل، یعنی درمان با چشمه‌ های آبگرم، گرمایش غیر فعال نامیده می‌شود و برای کسانی که توانایی حرکتی زیادی ندارد از مورد توصیه ترین شیوه های درمانی است.

چشمه آب گرم معدنی قهوه خانه ممتاز
چشمه آب گرم معدنی قهوه خانه ممتاز

چشمه آب گرم معدنی حمام شفا:

آب گرم حمام شفا در شهر سرعین قرار گرفته است. آب این حمام، کدر، بی‌ رنگ و بو و حدوداً ترش‌مزه است. در سال 1343، و همزمان با سفر نخست‌وزیر آن زمان یعنی امیرعباس هویدا به این ناحیه، حمام شفای سرعین با هدف به روز کردن چشمه های آب گرم سرعین احداث شد. تاسیس ان نقطه آغازی بر ایجاد مجموعه های مجهز آب ‌درمانی در اردبیل شد. آنیون‌ها و کاتیون‌های مهم آن بی‌کربنات، کلرور، سدیم و کلسیم است و از این آب برای مداوای دردهای مفاصل، درمان مزض های عصبی استفاده می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید:09144503466