چشمه آبگرم ساری سو

چشمه آبگرم ساری سو

چشمه آبگرم ساری سو


چشمه آبگرم ساری سو در مرکز شهر سرعین در فلکه ای به این نام یعنی فلکه ساری سو واقع گردیده که یکی از قدیمیترین و جذابترین بخاطر خاصیت درمانی و سنتی و لذت بخش بودن از لحاظ کیفیت آب و نوع معماری ساختمان این مجموعه می باشد.

انگیزه نامگذاری این آب گرم به جهت وجود سنگ های زردرنگ در نزدیکی چشمه میباشد که باعث زرد رنگ بودن یا ساری بودن انها در زبان ترکی که بر اثر رسوبات و املاح معدنی به رنگ زرد درآمده اند.

آب گرم ساری سو از یک حوض دو قسمتی به مساحت ۴۲ متر مربع تشکیل میشود. با آب‌دهی ۶ لیتر در ثانیه، دمای آب در این راءس به ۴۴ مرتبه سانتی‌گراد میرسد.

در لهجه آذری های شهر توریستی سرعین نیز بهرنگ زرد، ساری میگویند.
بهتر است بدانید که آب چشمه  آبگرم معدنی ساری سو از درون سنگ های زرد رنگ رنگی می جوشیده میباشد، بدین استدلال نیز از سالیان به دور بومیان حوزه‌ بدین چشمه ساری سو میگویند.

خواص درمانی  چشمه آب گرم  ساری سو

چشمه آبگرم معدنی ساری سو برای درمان دردهای روماتیسمی، دردهای مفصلی و دردهای عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین فعالیت دستگاه گوارش و کلیه را زیاد می کند و موجب گشاد شدن رگ های خون و کم شدن ضربان قلب میشودکه باعث لذت بیش از حد بعد از استفاده از این آبگرم سنتی و قدیمی برای افراد می گردد.

 رنگ آب آبگرم سنتی ساری سو پاره ای مایل به سبز پسته‌ای میباشد و طعم‌ای ترش داراست. آب این شرکت برای دردهای روماتیسمی‌ و مفصلی و به‌طور کلی برای التیام دردهای عضلانی موثر میباشد.

امکانات چشمه آبگرم ساری سو

چشمه آبگرم ساری سو از یک حوض دو قسمتی به اندازه ۴۲ متر مربع تشکیل شده که دارای استخری روباز سنتی و ۵ عدد دوش را داراست که آب آن از چشمه  آبگرم ساری سو  تامین می‌شود. سرویس بهداشتی، کمد لباس، رختکن و حوضچه کلر از دیگر امکانات آب درمانی ساری سو هستند.

نکته قابل توجه این است که در سال‌های اخیر به سبب تجهیز استخرهای آبگرم شهر سرعین و نوسازی آنها، آبگرم ساری سو و قره سویی در هم ادغام شده و به کنار مجتمع آبدرمانی سبلان منتقل شده است.

شما میهمانان و همشهریان محترممی توانید از طریق سایت سرعین پول اقدام به خرید بلیط های آبدرمانی های شهر سرعین و رزرو استخر خانوادگی در سرعین و رزرو استخر در سرعین و رزرو استخر اختصاصی در سرعین با صرف کمترین زمان و بصورت انلاین مجموعه مورد نظر خود را رزرو نمایید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید:09144503466