چشمه های آبگرم معدنی شهر سرعین بخش سوم

چشمه های آبگرم معدنی شهر سرعین

چشمه های آبگرم معدنی شهر سرعین


چشمه‌‌های آب گرم معدنی فراوانی در جای جای میهن عزیزمان ایران وجود دارد؛ ولی اسم چشمه آب گرم که می آید بیشترذهن ما را به سمت شهر زیبای سرعین می برد. تعداد چشمه های آب گرم‌ سرعین به بالای ۲۰ چشمه می‌رسد و هرسال هم بسیاری از مردم به امید درمان دردهای مختلف خود به سمت آن راهی می‌شوند. اما کدام یک از آبگرم‌های سرعین بهترند؟ شهر سرعین یا ‹‹سرقین›› در غرب شهر اردبیل قرار دارد و فاصله آن تا این شهر 28 کیلومتر است. سرعین به خاطر داشتن چشمه های آب گرم معدنی خویش در گذشته و اکنون توجه و علاقه بسیاری از مردم را جلب کرده است. در حال حاضر هر سال صدها هزار نفر مسافر و گردشگر را به این شهر می روند. آب گرم معدنی سرعین متشکل از تعداد زیادی از چشمه های آب گرم مانند قره سو، ساری سو، گاومیش گلی، گزال، آب پهن، آب یل سویی، آب چشم، قهوه خانه و بش باجی لار است. راه اندازی هتل ها، مسافرخانه ها، فروشگاه ها، احداث موسسه های دولتی و تاسیس راه جدید و اسفالت از اردبیل به سرعین به رونق و گسترش این شهر توریستی افزوده است. آب های گرم معدنی سرعین در طبقه بندی آب های کلر و بیکربناته کلسیک گازدار و خیلی داغ است و سیلیس زیادی دارد. بررسی سطح مواد باقی مانده خشک آن ها این را می رساند که همه این چشمه ها یک منشا دارند و آب اصلی آن ها گرم است و از شکاف های زمین می جوشند. در لایه های سطحی زمین مقداری کربنات کلسیم را به صورت بیکربنات کلسیم درخود حل می کند. حمام و شستشوی بدن در چشمه های آب گرم معدنی سرعین دارای اثرات آرام بخش است و دردهای عصبی، رماتیسمی و عصبی مفصلی را تسکین می دهد .ما در این سری مقالات تلاش کرده‌ایم تا بهترین چشمه های آب گرم معدنی سرعین را با جزئیات به شما عزیزان بشناسانیم. در ادامه با بخش سوم معرفی چشمه های آب گرم معدنی سرعین همراه باشید.

چشمه آب گرم معدنی ژنرال:

چشمه آب گرم ژنرال درست مقابل چشمه آب گرم بش باجیلار قرار دارد و استخر سنتی آن هم بسیار شناخته شده است. این مجتمع آب درمانی قدیمی در شهر سرعین قسمتی از هتل آپارتمان سپید سرعین می‌باشد. جالب است بدانید که این استخر آب گرم معدنی خود دارای چشمه اصلی است و از جای دیگری سرچشمه نمی‌گیرد. آبی که در این چشمه آب گرم وجود دارد بی رنگ است و تاثیرفوق العاده ای  بر روی درمان زخم ها و رفع اثر زخم های تازه خوب شده دارد و خارش های پوستی و گرما زدگی را به مرور زمان بر طرف می کند. به همین دلیل به عنوان یکی از نقاط دیدنی سرعین شناخته شده است. از ویژگی های مثبت این مجموعه می‌توان به قرار گرفتن در مرکز شهر سرعین و استفاده همزمان آقایان و خانم ها  اشاره داشت. دمای آب این چشمه 44 درجه سانتی‌گراد و برای تسکین دردهای روماتیسمی، مفصلی و آرامش اعصاب بسیار مناسب است. امکانات مجتمع آب گرم معدنی ژنرال از استخر آب گرم بزرگ و کوچک، حوضچه کودکان، حمام سنتی، سونای خشک و بخار، سالن نمک و جکوزی تشکیل می‌شود. در صورت علاقه و با دادن هزینه بیشتر می‌توانید از سالن ماساژ هم استفاده کنید. برای رفاه حال گردشگران درون مجتمع بوفه، پارکینگ و فروشگاه لوازم ورزشی قرار گرفته است. در این مکان به هیچ عنوان نگرانی برای آلوده بودن آب معنی ندارد؛ چون در این استخر سیستم ضدعفونی کننده قرار داده شده و همینطور برای جذب بخار‌های معلق در هوا و تنفس بهتر مجهز به سیستم رطوبت‌ گیر شده است.

چشمه آب گرم معدنی ژنرال:
چشمه آب گرم معدنی ژنرال:

چشمه آب گرم معدنی قهوه سویی:

چشمه آب گرم معدنی قهوه‌سوئی، یکی دیگر از مجموعه‌ چشمه های قدیمی از آب گرم‌های سرعین است که در هتلی آپارتمانی به همین اسم قرار گرفته است و در ناحیه غربی شهر سرعین و با مرکز این شهر ۵۰۰ متر فاصله دارد. مجموعه هتل آب درمانی قهوه سوئی با آب تیره شبیه قهوه و ترش مزه اش معروف است. هر چند خاصیت های بی نظیر این چشمه در درمان درد مفاصل و و رماتیسم و تمدد اعصاب و معالجه آماس موجب شناخته شدن آن شده است. در این مجتمع یک رستوران شیک و خیلی بزرگ و حمام و سرویس بهداشتی، بوفه، کافی‌شاپ و پارکینگ سقف دار در فضای درونی هتل وجود دارد و فضایی پاکیزه و بهداشتی دارد و شبانه روز باز است. حس آرامش بخش و خوب این چشمه آب گرم به لطف رسوبات آهن و کلر بیکربناته کلسیک گاز دار می باشد که باعث آرامش بیشتر بدن شما در این چشمه می شود. این آب گوگرد و گاز هیدرید گوگرد ندارد  پس در نتیجه بوی زننده ای هم ندارد و شما این امکان را دارید تا مدت طولانی در آب گرم این چشمه استراحت کنید. مجموعه قهوه‌سویی، سالن‌های جداگانه ای برای زنان و مردان قرار داده و صبح‌ها خلوت‌تر از سایر اوقات روز است. از فواید معروف دیگر آب این چشمه معدنی این است که برای چشم‌ درد مفید می باشد و خوردن آب آن برای درمان سنگ کلیه، بیماری‌های روده و گرفتگی رگ‌ها بسیار توصیه می‌شود. همینطور مجتمع آب گرم قهوه سوئی  به سیستم ضدعفونی کننده و سیستم رطوبت‌گیر هوا تجهیز شده است.

چشمه آب گرم معدنی قهوه سویی:
چشمه آب گرم معدنی قهوه سویی:

چشمه آب گرم معدنی ایرانیان:

در راه ورودی به شهر سرعین، مجموعه آب درمانی ایرانیان را خواهیم دید. این مجتمع یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آب گرم در شهر سرعین است. استخر این مجموعه ۴۵۰ متر پهنا دارد و بر طبق نظرات استفاده کنندگان یکی از تمیزترین‌ مجموعه های آب درمانی در سرعین به شمار می‌رود. چشمه آب گرم ایرانیان دارای خواص درمانی برای دردهای مفاصل، بیماری‌های پوستی و تسکین اعصاب و روان است. مجموعه آب گرم ایرانیان سالن مردانه و زنانه جداگانه دارد و سیستم مکش بخار پیشرفته آن سبب این می‌شود که خیلی گرم نباشد و دید را مختل نکند. مجتمع آب درمانی ایرانیان، چند جکوزی گروهی دارد، دارای سونای خشک و بخار است و وجود دو سرسره مخصوص بزرگسالان و کودکان در آن باعث شده تا لقب مجموعه تفریحی نیز به آن داده شود. در آخر دسترسی به امکانات رفاهی پارکینگ رایگان، کافی‌شاپ و بوفه هم در داخل این مجموعه وجود دارد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید:09144503466