خواص درمانی چشمه های آب گرم سرعین

خواص درمانی چشمه های آب گرم سرعین

خواص درمانی چشمه های آب گرم سرعین


محبوبیت چشمه های آب گرم خواص درمانی چشمه های آب گرم سرعین میان گردشگران به دلیل آن است که در کنار تفریح خواص درمانی نیز دارند. گذراندن وقت در چشمه های آب گرم باعٍث سوزاندن کالری در بدن و جذب گرما و پخش آن در اندام ها و رگ های فرد می‌شود. فعالیت سلول‌های بدن با جذب این گرما بهبود می یابد و همینطور با افزایش جریان خون در رگ ها، به شش‌ها اکسژن بیشتری می‌رسد و در آخر خستگی اعضا و ماهیچه های بدن را به در و حس لذت بخش تندرستی را ایجاد می کند.

خواص درمانی چشمه های آب گرم

خواص درمانی چشمه های آب گرم

خواص درمانی چشمه های آب گرم:

خصوصیات چشمه‌های آب گرم و خواص درمانی آب گرم سرعین به علل گوناگونی مانند خاصیت های فیزیکی، شیمیایی، درجه دما و… بستگی دارد؛ با وجود اینکه رفع خستگی عضلات و آرامش در سلسله اعصاب ویژگی اصلی این چشمه‌ها است ولی همه این ها به دمای چشمه برمی‌گردد. در حقیقت سلول‌های بدن نیاز به انرژی و گرما دارند تا بتوانند بهتر فعالیت کنند و گرمایی که چشمه‌ها به بدن می‌رسانند، باعث افزایش گردش خون و پیرو آن رسیدن بیشتر اکسیژن به سلول‌ها می‌شود.  کارشناسان اعتقاد دارند مصرف کالری در یک ساعت استراحت در آب گرم ۴۰ درجه سانتی‌گراد، برابر با نیم ساعت پیاده‌روی است! به این روش گرمایش غیرفعال می گویند که مناسب کسانی است که قدرت حرکت زیاد ندارند. محققان در ارتباط با دلیل گرمای چشمه‌های آب گرم اعتقاد دارند که گذر آب از عمق زمین موجب می شود افزایش دمای آن افزایش یابد و باعث بیرون آمدن آن به شکل چشمه‌های گرم معدنی از شکاف های زمین می شود. اگر آب از عمق بیشتری بجوشد، به همان اندازه دمای آن نیز بیشتر است؛ برای مثال یک چشمه آب گرم معدنی که از عمق سه هزار متری می‌جوشد، دمای آب آن به ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. به اعتقاد بعضی از پزشکان مصرف درست آب در کنار اینکه کمک به حفظ سلامتی می‌کند، وقت مریضی یا به وجود آمدن اختلال در سلامتی، با دفع مواد زائد و ازبین بردن آن ها می‌تواند سبب بازیابی سلامتی بدن شود. مفید بودن ونتیجه دهی خواص درمانی چشمه‌ها لازم وجود شرایطی مانند آمادگی روانی مریض، وجود شرایط فیزیکی و روش درست درمان است.  کسانی که به چشمه‌های آب درمانی می‌روند، مشکلاتی مانند کوفتگی، خستگی، بدخوابی، سردرد، اضطراب، بی‌اشتهایی و… دچار هستند؛ از این رو این‌ نوع درمان باید با با توصیه پزشک متخصص انجام گیرد و نباید مریض با درمان‌های سرخود، مشکلات خویش را بیشتر کند. نداشتن بهداشت یا کامل رعایت نکردن آن از بدی ها و نکات منفی چشمه های آب گرم می باشد که معمولا در آب گرم‌های سنتی اتفاق می افتد و سبب افزایش بیماری یا بروز بیماری‌های عفونی می شود.

خواص درمانی چشمه های آب گرم

خواص درمانی چشمه های آب گرم

 فرق چشمه های آب معدنی با چشمه های آب گرم:

تفاوت میان چشمه های آب گرم با چشمه های آب گرم معدنی را می توان میزان آلودگی آب آن ها دانست. به نحوی که به طور معمول چشمه های آب گرم در مناطقی از زمین قرار دارند که در آنها شرایط تکتونیکی ، ماگمایی، مورفولوژی و جوی وجود داشته باشد، فعالیت پهناور آتشفشانی در کشورمان باعث شده چشمه‌های گرم و معدنی متعددی به وجود بیایند. ولی چشمه های آب گرم معدنی حتما برای آب تنی نیستند و آب آن ها را می توان به شکل آب آشامیدنی و قابل شرب هم استفاده کرد.

شما می توانید جهت خرید بلیط آبدرمانی های شهر سرعین یا رزرو استخر خانوادگی از طریق سایت تخصصی سرعین پول اقدام به رزرو و خرید بلیط نمایید.یا با شماره 09384503113 تماس حاصل نمایید.

1 دیدگاه

  • […] آبگرم طبیعی یا چشمه آب گرم طبیعی شهر توریستی سرعین، یکی از مقاصد گردشگری محبوب و خاص در کشورمان ایران است. این آبگرم های طبیعی که تعداد زیادی در دامنه کوه سبلان بطور خاص چند نمونه بکر و با کیفیت آن در شهر توریستی سرعین که به دلیل خواص درمانی و آرامش بخشی که دارند، برای افراد زیادی جذابیت دارند که در ادامه به تعدادی خاص از انها اشاره خواهیم نمود. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید:09144503466