تاریخچه چشمه های آب گرم سرعین

تاریخچه چشمه های آب گرم سرعین

تاریخچه چشمه های آب گرم سرعین


چشمه های آب گرم از دیر باز به منزله مرهمی برای شفای دردها شناخته شده بودند. التیام کسالت عضلانی بدن و از بین بردن خستگی، کمک به مداوای روماتیسم و درمان دردهای استخوانی، علاج دیسک گردن و کمر، بهبود درد آرتروز و سیاتیک، افزایش حرکت بدن و پایین آمدن وزن، کمک به معالجه مریضی های پوستی، کمک به شفای مریضی های کلیوی کبدی و گوارشی، تاثیر ضد قارچ و ضد میکروبی، کمک به کاهش قند خون، کمک برای آرامش اعصاب از جمله نمونه های خواص درمانی چشمه های آب گرم می باشد. کشور ایران هم به عنوان یکی از مراکز مهم دارای چشمه های آب گرم و آب های معدنی است که توانایی این را دارد که سرمایه و سود زیادی را نصیب این شهر ها و نواحی دارای این چشمه ها آب گرم کند. هر چند این سود آوری وابسته به سرمایه گذاری در قسمت امکانات و خدمات حول این جاذبه های طبیعی است.

تاریخچه چشمه های آب گرم سرعین

تاریخچه چشمه های آب گرم سرعین

تاریخچه چشمه های آب گرم سرعین

تاریخچه بهره گیری از شیوه آب درمانی برای علاج بیماری های بیان شده به هزاران سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و و اشخاص معروفی مانند افلاطون، ارسطو، بقراط و ابن سینا درباره استفاده درست از آب درمانی مطالب بسیاری را در کتاب های خود نوشته اند. آب درمانی به روز را به پدر روحانی «سباستین نیپ» در قرن نوزده نسبت می‌دهند. در اسلام و قرآن هم اشاره هایی به آب درمانی شده است و پروردگار برای شفای عارضه های جسمی حضرت ایوب (ع)، به او می گوید تا پای خویش را بر زمین بزند تا چشمه‌ ای به جوش آید و وی با آب تنی در آن و نوشیدن آب چشمه، تندرستی خویش را به دست می‌آورد.

تاریخچه چشمه های آب گرم سرعین

تاریخچه چشمه های آب گرم سرعین

هر چند دانش خاصیت های درمانی آب های گرم و معدنی و استفاده  از آنها قدمتی بسیار طولانی دارد و به درستی روشن نیست که این قضیه از کی آغاز شده است. این گونه به نظر می رسد که بومیان نواحی اطراف چشمه‌های آب گرم به دلیل  تجربیات مکرر خاصیت های این آب ها را متوجه شدند، ولی از قرار معلوم طبیبی که اولین بار در مورد اثر و خواص درمانی بعضی از آب های معدنی کتاب نوشته و کاربرد آنها را برای تسکین مریضی ها تجویز کرده، انتیلوس طبیب یونانی سده 2 م بوده است. در نوشته‌های تاریخی و جغرافیایی قدیمی به بعضی چشمه‌های معروف آب گرم در شهر های اسلامی و خاصیت های درمانی آنها اشاره شده است. ابن فقیه از بعضی آب گرم‌ها و از تاثیر درمانی آنها روی نقرس و بادهای مزمن نوشته است. گل و لای این گونه چشمه‌های آب گرم و معدنی هم برای درمان بعضی مریضی ها مانند عرق النّسا (سیاتیک)، نقرس، درد مفاصل، کوفتگی ماهیچه‌ها یا مریضی های پوستی استفاده می شود. نمونه ای دیگر از چشمه‌های آب گرم در ایران به نام امامان و پیامبران خصوصا امام علی (ع) و امام رضا(ع) مشهور شده اند. این دسته چشمه‌ها نشانه ای از این معصومان است و بنابراین متبرک و شفابخش شناخته می‌شوند. احداث زیارتگاه و معبد و در مجاورت چشمه‌ها از قدیم الایام در ایران رواج داشته است. اکنون هم زیارتگاه‌ هایی در کنار بعضی از چشمه ها ساخته می شود. این چشمه‌ها به طور معمول نام صاحبان آرامگاه را روی خود گذاشته اند.

سایت سرعین پول اولین سایت تخصصی آنلاین رزرو استخر خانوادگی در سرعین، رزرو استخر خصوصی دونفره در سرعین، خرید بلیط آبگرم در سرعین می باشد که برای راحتی و سهولت در رزرو و خرید مجموعه خود گام موثری در این بین برداشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید:09144503466